اینستاگرام ایده استوری

استوری اینستاگرام بازدید وبازخوردی شگفت انگیز با ایده بُمبِ اِستُوریِ

بُمبِ اِستُوریِ

 

 

1. استفاده از لوکیشن یا موقعیت در استوری

استفاده از موقعیت مکانی یا همان لوکیشن (Location) همانند هشتگ است و در زمان مرور پست هایی که توسط منتشر کننده موقعیت گذاری شده، تصویر شاخصی شامل استوری هایی که از یک موقعیت مکانی در آنها استفاده شده، قابل روئیت می باشد.

بسیاری از کاربران اینستاگرام، تمایل دارند تا پست های بر اساس موقعیت جغرافیایی را مرور و استوری های مرتبط با آن لوکیشن خاص را نیز مشاهده نمایند.

2. تشویق کاربران برای ایجاد پیام

بعد از اینکه در سال ۲۰۱۷ اینستاگرام تغییرات بسیار زیادی را در الگوریتم هایش ایجاد کرد، افراد بیشتری در مورد کاهش بازدید ها و تعاملات پست هایشان شکایت می کنند.

در حال حاضر، تلاش اینستاگرام این است که محتوایی را به شما نشان دهد که دوست دارید ببینید و به آن علاقه مند هستید.

اگر اینستاگرام خود را باز کنید، مطالب اکانت هایی را می بینید که برای شما کاملا شناخته شده هستند و شما با آن ها تعاملات زیادی دارید.

اینکه شما با اکانتی از طریق دایرکت اینستاگرام ارتباط برقرار کنید، سیگنالی بسیار قوی به اینستاگرام می فرستد. این سیگنال به اینستاگرام می گوید که صاحب آن اکانت دوست شما است و صرفا یک اکانت رندوم که شما چند سال پیش تصادفی فالو کرده اید نیست! در نتیجه، از افراد بخواهید که به دایرکت شما پیام ارسال کنند.

ایجاد رابطه با کاربران و بالا بردن نرخ تعاملات یک بخش داستان است. بخش دیگر این است که شما باید رابطه ای کاملا خوب و مثبت با فالوور های خود بر قرار کنید! این دقیق چیزی است که شبکه های اجتماعی می خواهند. روابط واقعی!

3. منشن کردن دیگران در استوری

یکی از گزینه های Story، امکان منشن یا مورد خطاب قرار دادن دیگر کاربران اینستاگرام است . استفاده از این گزینه اگر با خلاقیت باشد می تواند، آمار ویو استوری شما را افزایش دهد.

منظور از خلاقیت استفاده از روش های خلاقانه در بکارگیری گزینه Mention در استوری است. برای مثال شما پیجی برای فروش لباس در اینستاگرام دارید. شخصی با تعداد فالوور بالا، یکی از تی شرت های شما را خریداری و پستی منتشر کرده که در آن تی شرتی که از شما خریداری کرده را به تن دارد.

زمانی که این فرد را منشن می کنید، به احتمال بسیار زیاد از Story شما بازدید می کند. همین کافی است تا اینستاگرام استوری شما را به فالوور ها و کاربرانی که به شکلی با پیج ایشان در ارتباط هستند، پیشنهاد دهد.

4. استفاده از نقل قول ها یا جملات انگیزشی

هیچ چیز بهتر از این نیست که یک جمله انگیزشی سرشار از انرژی مثبت در استوری اینستاگرام ببینید.

اگر موضوع پیج شما انگیزشی نیست می توانید چنین جملاتی را در استوری های خود پست کنید تا ترتیب و حوزه موضوعی پیج اینستاگرام شما به هم نخورد.

ابزارهای گرافیکی بسیار زیادی وجود دارند که به شما اجازه می دهند تصویری زیبا را با یک جمله انگیزشی ترکیب کنید و گرافیکی بسیار زیبا و جذاب تولید کنید.

5. نشان دادن موفقیت های کاری

اگر خدمات یا محصول خاصی را به مشتریان ارائه می دهید یا به افراد کمک می کنید که مشکل خاصی را برطرف کنند، چند نمونه از این موارد را در استوری خود به اشتراک بگذارید.

یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که از بازخورد مشتریان خود اسکرین شات بگیرید و در استوری اینستاگرام خود قرار دهید. این کار باعث می شود که اعتبار شما بالا رود.

حتی می توانید از مشتری های خود بخواهید که ویدئویی تهیه کنند و در آن در مورد تجربه کار با محصول یا خدمات شما صحبت کنند. اما اگر وقت ندارید، پست کردن اسکرین شات ها بهترین گزینه خواهد بود.

6. ایجاد پس زمینه با گرافیک های زیبا

زمانی که یاد بگیرید چگونه با ابزارهای گرافیکی کار کنید، می توانید عکس های پس زمینه موبایل بسازید که افراد بتوانند دانلود کنند.

اگر توانایی تولید ندارید، می توانید خیلی ساده از یک فریلنسر بخواهید که در زمینه کاری شما wallpaper یا تصویر پس زمینه بسازد.

مردم عاشق عکس پس زمینه هستند?

ساختن عکس پس زمینه می تواند راه بسیار خوبی برای برندینگ شما باشد. از این طریق، هر باری که افراد تلفن همراه خود را نگاه می کنند، برند شما جلوی چشمشان خواهد بود.

هر زمان که یک عکس پس زمینه پست می کنید، یادتان باشد که افراد از آن اسکرین شات می گیرند، پس هیچ چیز اضافه ای رو آن ننویسید. علاوه بر این، مقداری فضای خالی در بالا و اطراف آن در نظر بگیرید تا افراد حین کراپ کردن راحت تر باشند.

می توانید در استوری اول به فالوور ها بگویید که قرار است عکس پس زمینه به اشتراک بگذارید و در استوری های بعدی عکس ها را پست کنید.

همچنین می توانید از Swipe Up استفاده کرده و تصاویر را در dropbox آپلود کنید.

7. دادن هدیه یا قرار دادن آفر

اگر شما به دنبال این هستید که شمار زیادی از مخاطبان و دنبال‌کنندگان را جذب کنید می‌توانید برای خوانندگان خود یک بیانیه یا مسابقه بگذارید.

این جایزه می‌تواند هر چیزی باشد، مانند محصولات و خدمات رایگان و یا یک ساعت مشاوره رایگان و مواردی از این قبیل. جایزه‌ای که در نظر می‌گیرید فقط به محصول شما بستگی دارد.

با قرار دادن هدایا و مسابقات شما می‌توانید از دنبال‌کنندگان خود بخواهید کاری را برای شما انجام دهند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

 

اشتراک‌گذاری استوری یا پست شما در استوری یا پست خود.

تگ کردن یک شخص در قسمت کامنت‌های پست شما.

پیغام یا کامنت گذاشتن در پست یا استوری شما.

استفاده از هشتگ برند شما.

لایک کردن پست‌های شما.

8. استوری از پشت صحنه کارها

با ارائه دادن بخش کوچکی از پشت صحنه کار خود فالور های خود را بروز نگه دارید. همه دوست دارند به نحوی ویژه به حساب بیایند و ببینند در پس زمینه کار چه خبر است.

اگر در حال تهیه یک کمپین جدید یا یک پروژه عکاسی هستید، می توانید استوری های کوتاه از پشت صحنه کار تهیه کنید و فالوور های خود را برای دیدن نتیجه نهایی کار هیجان زده تر کنید.

9. استفاده از حروف جدگانه

شاید این ترفند کمی زمان بر باشد اما بی شک یکی از خلاقانه ترین روش های ایجاد استوری اینستاگرام است. شما متن کلمه هشداری خود را تک تک، ایجاد می کنید و به عنوان حروف به هم ریخته آن ها را به اطلاع کاربر می رسانید.

1.مکانی را که می خواهید با آن استوری خود را تزیین کنید و از حروف بهم ریخته استفاده کنید را مشخص کنید. معمولا این کار به عنوان یک موضوع یا سر عنوان برای تصاویر یا هر چیزی مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. هر حرف از کلمه خود را بنویسید و آن را خودتان در جای دلخواه در استوری تان جاسازی کنید.

3.این کار را انقدر تکرار کنید تا کلمه و یا عبارت شما کامل شود.

10. سایه دادن به متن ها

افزودن سایه موجب می شود که کلمه مورد نظر شما بیشتر به چشم آید و تمرکز چشم را بیشتر طلب کند. این کار شاید در نرم افزارهای دیگر با یک کلیک قابل انجام است. اما در اینستاگرام، کاملا متفاوت است.

1.ابتدا به کمک ابزار نوشتن، یک تکست ایجاد کنید. رنگ آن را به رنگ دلخواه تبدیل کنید

2.پس همان متن را دوباره ایجاد کنید و آن را به رنگ سفید تبدیل کنید.

3.در ادامه، می توانید هر دو را با دراگ کردن در مختصاتی از هم قرار دهید که یکی به عنوان سایه دیگری به شمار آید.

4.البته می توانید تنوع رنگی نیز ایجاد کنید

11. نمایش دفتر کار

یکی دیگر از ایده‌هایی که استوری اینستاگرام می‌تواند برای شما داشته باشد نشان دادن دفتر کار است با توجه به اینکه موقعیت مکانی این دفتر اهمیتی ندارد. شما از این طریق می‌توانید پشت صحنه و محل کار خود را به مخاطبانتان نشان دهید و باعث ایجاد اعتماد و شفافیت شوید.

12. شمارش معکوس یک رویداد

یکی دیگر از برچسب ‌های بزرگی که می‌توانید در استوری اینستاگرام استفاده کنید برچسب شمارش معکوس است. این برچسب را می‌توانید برای شمارش معکوس یک رویداد تنظیم کنید. می‌توانید این برچسب را با یک عنوان سفارشی‌سازی کنید تا دنبال‌کنندگان شما بدانند چه رویدادی قرار است اتفاق افتد. برخی ایده‌ها درمورد استفاده از شمارش معکوس در استوری اینستاگرام به شرح زیر است:

 

انتشار یک محصول جدید

فروش آینده

سالگرد برند شما

یادآوری درمورد تعطیلاتی مانند عید، روز مادر یا روز پدر و غیره

افتتاح یک فروشگاه جدید

شروع سال جدید

نزدیک بودن تاریخ یک مسابقه

شروع کار کارمندان جدید

13. استفاده از برچسب سوال

یکی دیگر از روش‌های عالی برای جذب مخاطبان استفاده از برچسب  سوال در استوری است که این امکان را به شما می‌دهد تا سوالی را برای مخاطبان خود مطرح کنید و آن‌ها می‌توانند با هر چیزی که می‌خواهند به آن پاسخ دهند. پس از آن می‌توانید پاسخ‌هایی را که دریافت کرده‌اید در استوری به اشتراک بگذارید. این کار برای برقراری تعامل و همچنین سرگرم کردن مخاطبان در استوری اینستاگرام بسیار عالی است. با استفاده از برچسب سوال شما می‌توانید ایده‌های جدید برای محتوا، برگزاری مسابقات برای خوانندگان در موضوعات مختلف و یا درخواست شرکت آن‌ها در کنسرت و غیره را به راحتی انجام دهید.

14. استفاده از برچسب نظر سنجی

اینستاگرام یک برچسب نظرسنجی برای کاربران قرار داده است تا بتوانند آن را در استوری خود قرار دهند. با این قابلیت به سادگی می‌توانید از کاربران خود یک سوال بپرسید و دو پاسخ و حق انتخاب برای آنان قرار دهید. نظرسنجی یک راه عالی برای جذب مخاطب و برندسازی است. بهترین بخش این ویژگی این است که راه‌های زیادی برای نظر سنجی در آن قرار داده شده است. به عنوان مثال شما می‌توانید نظرسنجی خود را به صورت یک طنز انجام دهید. یا دو گزینه خیلی ساده قرار دهید که مخاطبان بتوانند به آن رای دهند.

15. تبلیغ پست های وبلاگ

استوری اینستاگرام تان بهترین مکان برای تبلیغات آخرین مقالات وبلاگتان است. وجود قابلیت لینک‌گذاری یا «Swipe up» در اینستاگرام شما را قادر ساخته است تا بتوانید از طریق استوری مخاطبان را به طور مستقیم به پست‌های وبلاگ خود ارجاع دهید. این یک راه عالی است تا بتوانید برای وب‌سایت نام تجاری خود ترافیک بیشتری بگیرید.

16.تبلیغ پست های اینستاگرام

استوری اینستاگرام جای خوبی برای به اشتراک گذاشتن آخرین پست‌های اینستاگرام با دنبال‌کنندگانتان است. شما  واقعا نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که آیا دنبال‌کنندگان و مخاطبان شما پست‌های شما را در قسمت feed مشاهده کرده‌اند یا خیر، اما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تمام دنبال‌کنندگانتان استوری شما را می‌بینند و در استوری متوجه خواهند شد که شما یک پست جدید گذاشته‌اید.

 

در آخر حرف ما اینکه هر مقدار درگیری بیشتری برای فالور هاتون ایجاد کنید در استوری پیج شما بازید و بازخورد بهتری خواهد داشت.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.